Campagne InLimburg gericht op de Duitse bezoeker van start

V.l.n.r. Stephan Satijn (Provincie Limburg), Anya Niewierra (Visit Zuid-Limburg), Martje Gulikers (Maastricht Marketing), Giel Polman (Limburg Marketing) en Pascal Schreurs (Visit Noord-Limburg)

Op 18 oktober ‘22 vond de lancering plaats van de nieuwe InLimburg campagne gericht op hoofdzakelijk de Duitse markt. Gedeputeerde Stephan Satijn van de Provincie Limburg droeg tijdens deze lancering de uitvoering van de campagne over aan de Samenwerkende VVV’s in Limburg (SVL). Binnen SVL werkt Maastricht Marketing samen met Visit Zuid-Limburg, Limburg Marketing en Visit Noord-Limburg.

Met deze campagne wordt de toeristische marketingstrategie van Limburg verder vormgegeven. Limburg krijgt meer bekendheid en wordt weer een ‘top of mind’ bestemming op de nationale maar ook op de Duitse markt. En dan met name voor de Duitsers woonachtig in de regio’s Noordrijn-Westfalen, Hessen en Rijnland Palts.

Meerdaags verblijf stimuleren

Limburg wordt als een aantrekkelijke ‘dichtbij’ bestemming voor de Duitser gepositioneerd met een divers en compact vrijetijdsaanbod. Hiervoor zijn vijf overkoepelende thema’s leidend:

  1. De unieke Lange afstand fietsroute langs de Limburgse Maas

  2. Het rijke culinaire aanbod van de streekkeuken in de diverse toprestaurants,

  3. De vele outdoor- en slechtweer voorzieningen,

  4. De levendige steden met hun vele unieke evenementen

  5. Het unieke aanbod op terrein van bezinning, pelgrimage, spa en ayurveda.

Met deze thema’s wordt het meerdaags verblijf verder gestimuleerd, dat sinds de coronajaren een behoorlijke daling liet zien. In 2021 kwamen er 1,6 miljoen Duitse (verblijfs)gasten naar Limburg, tegenover 3 miljoen in 2019. Met als resultaat een daling van het aantal toeristische overnachtingen in 2021 ten opzichte van de jaren ervoor van maar liefst 58%.

‘Limburg an der Maas’

Met de financiële steun van de Provincie Limburg is een gezamenlijke marketingcampagne voor Duitsland opgezet onder de noemer ‘Limburg an der Maas’ met als pakkende slogan ‘enjoy like a Limburger’. De Maas als verbinder tussen de gast en ons uitgebreide aanbod. Met ‘enjoy like a Limburger’ krijgt de campagne een brede en internationale uitstraling en wordt de gast meegenomen in het leven van de locals in Limburg. Limburg is niet zo maar een bestemming, Limburg is een gevoel dat we willen overdragen aan onze gasten. ‘Enjoy en relax’ zoals een Limburger!

De campagne en de diverse belevenissen worden in Duitsland onder de aandacht gebracht via onder meer de (Duitse) website van inlimburg.com, een op maat gesneden socialmedia- en ‘branded player’ campagne met korte video’s in diverse Duitse media, 3 maanden elke zaterdag een paginagroot artikel in de grootste Duitse kranten in de regio Noordrijn-Westfalen en via diverse persreizen en ‘roadtrips’ langs de Limburgse Maas. Daarnaast worden diverse blogs en artikelen geplaatst op de website en influencers en pers van passende mediakanalen uitgenodigd in Limburg om te publiceren over de belevenissen.

Willkommen in Limburg!